Powermama

 

Ben je net bevallen en wil je graag weer gaan sporten? Of is je bevalling al wat langer terug maar heb je nu weer de energie en tijd om sporten op te pakken, maar voel je je nog niet sterk genoeg ? Ben je gestart met sporten zoals hardlopen, handbal, volleybal of bootcamp en merk je dat het niet zo lekker gaat vanwege urineverlies of steeds moeten plassen of geen controle over je darmen en of een zwaar gevoel in bekkenbodemregio?

Is dan misschien het Powermama programma van CrossFit Schagen iets voor jou. In samenwerking met Core Academy biedt Crossfit Schagen een programma aan om sporten na een bevalling op een verantwoorde manier weer op te pakken.
Kijk maar eens via deze link: www.crossfitschagen.nl/powermama-programma/
( CrossFit Powermama programma is écht toegankelijk voor iedere vrouw, intensiteit van de oefeningen wordt voor ieder persoonlijk bepaald.)

Als zwangere en als pas bevallen vrouw krijg je gevraagd en ongevraagd goedbedoelde adviezen over sporten in deze periode van je leven. Mijn ervaring is dat het vaak adviezen zijn om maar niet zoveel te sporten. Maar wat kan en wat mag je nu? In samenwerking met Core Academy heb ik een postpartum consult ontwikkeld om je een goed advies te kunnen geven. Een advies gericht op jouw situatie postpartum. Advies gericht op wat jouw wensen zijn kwa sport; wil je weer je rondje kunnen hardlopen, lekker een wedstrijd handballen of met een WOD meedoen bij CrossFit?

Wat houdt een postpartum consult in?
– Ik hoor graag hoe je bevalling(en) is/zijn gegaan, zijn er klachten of wil je alleen advies.
– Ik geef je uitleg over de bekkenbodemspieren en de samenwerking met de andere Core-spieren die van belang zijn voor je herstel, voor een goede rompstabiliteit.
– Ik zal een onderzoek doen om daarmee te bepalen of je bewuste controle hebt over bovengenoemde spieren en hoe de coördinatie en kracht is.
– Heb je een diastase? Wat mag je dan en wat kun je doen om de diastase positief te beïnvloeden? ( Meeste vrouwen hebben tot 6 maanden na de bevalling in meer of mindere mate een diastase)
– Daarna kan ik je advies geven over oefeningen die je kunt doen en of wanneer je weer kunt starten met intensievere sporten waarbij hardlopen en of springen plaatsvindt.
Het consult kan o.a. ondersteund worden met echo. Daarmee kun je ook zien of je je spieren goed inschakelt, omdat het soms lastig is om het goed te voelen.

Ben je een sportieve vrouw en wil je blijven sporten in je zwangerschap maar gaat het hardlopen, handballen, volleyballen of iets anders niet meer? Dan is er een optie om bij Lijf en Visie Schagen Zwangerfit te volgen. Kijk maar eens op deze link: www.lijfenvisie.nl/zwangerfit

Als je nog vragen hebt n.a.v. bovenstaande schroom dan niet om contact met mij op te nemen. Ik beantwoord graag de vragen die je nog hebt.